Sunday, September 03, 2006

16. august

Päike kuldas meie telkide katuseid. Üksik hobune oli kaugel mäenõlval rahumeelselt seismas. Kõrgemal mäekünkal hakkasid silma lambad ja paar karjust. Ainult meie lebotasime ja ei tundnud süümepiinum, et peaks midagi kasulikku tegema jne.
Hommikusöök tehtud, panime jällegi lagri kokku ja punuma.
Kohe nö nurga taga oli kohalik meierei. Seal saime veevarusid täiendada ning ostsime kaasa juustu, natuke võimoodi ollust. Vahva pleiss oli!
Värskelt pandud must asfaldilint vedas meid mööda ussina kulgevat serpantiini mäkke. Mingi sürr korvpalliplas oli meil ees - korviplats oli keset autoteed. Eks mängi palli kui julged :D
Tegelikult sealne liiklus oli vähem kui tagasihoidlik. Polnud ohtlik. Hea oli ka rattaga sõita seeläbi. Mingi aja pärast saime ka natuke laskuda ja jahutada ennast vastutuules.
Tegime väikese peatuse hukkunud alpinisti mälestusmärgi juures. Oli mingi kohalik tüüp, kes olla surma saanud. Kivile raiutud tekst jäi siiski lõpuni arusaamatuks. Väntasime edasi.
Te muutus kruusaseks. Ees paistis räme tõus üle kuru. Õnneks lõppes meie rühkimine mitu aega enne seda kuru. Seal paistiski kividele märgitud viit, et siit saab mõne tunniga mäe otsa. Teerada oli puna-valete ringidega tähistatud.
Rein, kes oli seal tipus juba eelmisel aastal köinud, valis Reedaga kõrvaloleva Komarnica kanjoni. Mina läksin Rivo, Margiti ja Koiduga mäkke.
Päike lõõskas päris korralikult ning poolel teel mäkke otsustasin loobuda. Puhkasin luimelaikudel ennast jahutades ning siis jalutasin alla tagasi.
Rivo oli ainuke, kes päris tippu jõudis. Olevat karm tõus olnud.
Ööbisime sealsamas orus, kus tee mäe tippu algas. Käisime ojas sulistamas ja ennast kasimas. Vesi oli meeldivalt karge.
Telgid panime püsti siledamale orupinnale, vältides lehma- ja lambasõnnikut.
Ja sõime jällegi. Kohalik juust maitse väga mõnusalt!

Varsti kukkus päike taas mägede taha maha ja läks pimedaks. Öösel kuulsin, kuidas karjuse koer käis ümber meie laagri, haukus ja urises. Olime ju sattunud ikkagi tema territooriumile. Varsti kostus ka toidunõude kolinat. Selge! Koer oli pesemata toidunõusid ründama. Rein tegi karmi häält, et kes seal on? Kolistamine lakkas ja vaikus kattis maad kuni hommikuni.